Crítica: Nit de reis

Crítica: Nit de reis
¡Puntúame!

Crítica per Janna Ayesa

Nota. 6.5 (sobre 10)

La companyia LaRodaproduccions presenta al Teatre SAT aquest nadal, el seu musical Nit de Reis. Una història entranyable que succeeix en aquesta nit tan màgica. Nit de reis és un musical familiar i atractiu d’anar a veure d’entrada ja pel seu títol. El musical explica com la bruixa malvada roba les cartes que tots els nens han enviat als reis mags d’Orient i com les fades i el patge reial, ajudats per un nen, el Pau, han de recuperar-les.

Si en un primer moment pot semblar que serà un musical bastant senzill pel que fa a l’escenografia i a la posada en escena, poc a poc i gràcies als recursos audiovisuals que van apareixent durant l’obra, va sorprenent més. El suport audiovisual ajuda a entendre la història i la fa encara més màgica.

nit de reis sat

La música de l’espectacle és bonica i força adequada per al públic familiar. Tot i així potser hauria estat bé crear més cançons, a part de la cançó que es va repetint durant l’espectacle que és molt maca, per a fer-lo més interessant musicalment parlant. És un gran encert que durant l’espectacle es vagi repetint la cançó que ja coneixem des del principi, ja que el públic infantil pot reconèixer-la i participar portant el ritme durant el musical.

Pel que fa als actors, ho fan bé. Bona actuació i bones veus però en certs moments es troba faltar una mica més de risc en quant a posada en escena i a la composició musical que és correcta però poc atrevida. Tot i així, és un musical recomanable per anar a veure en família durant aquestes dates perquè recorda i encoratjar als més petits a entregar la carta als reis.

nit de reis barcelona

A destacar:

  • La participació que es demana al públic durant el musical, ja que crea als nens un apropament cap a la història molt entranyable.
  • La cançó que es va repetint durant l’obra i que agrada tant al públic infantil perquè poden participar picant de mans.
  • Les boniques projeccions audiovisuals de l’espectacle i la iluminació durant les escenes de les tres fades.

A millorar:

  • El ritme de l’espectacle cau una mica en algunes escenes pel fet que hi ha molt més text que música. En alguns moments es troba a faltar més música.
  • Hi ha poc risc a nivell actoral i de posada en escena.

Elia Tabuenca

Filóloga hispánica y periodista digital. Apasionada del mundo del teatro y fundadora de espectáculosBCN y la productora teatral Laberinto Producciones

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *