Crítica: Plató ha mort

Crítica de Nicolás Larruy

Nota: 9 sobre 10

L’obra de teatre de Barcelona Plató ha mort es presenta al Teatre Romea.

Un home i un cambrer. Dos generacions amb visions molt diferents de la vida. Un client i un cambrer. Un client borratxo i un cambrer sobri. El client no vol marxar, vol conversa, vol que el cambrer escolti la seva visió de la vida. Vol transmetre la seva “experiència”. El cambrer escolta el monòleg sense dir res, només la seva actitud, les seves mirades, els seus mitjos somriures, ens deixen endevinar que allò que li expliquen li cau molt lluny. El client insisteix.

I, com Sòcrates feia amb Plató, fa preguntes i n’espera respostes, i les hi dóna la volta. I, com passava amb en Sòcrates i el seu deixeble, Plató, no arriben a cap conclusió. Donen voltes i voltes sobre els mateixos temes en una espiral que sembla que no porti enlloc i, tanmateix, ens adonem que l’espiral es va tancant sobre el client i el cambrer. “Cerquem els somnis i els somnis ens acaben cercant”. I descobrim que el client no és un client i el cambrer no és un cambrer. I que hi ha lligams que van més enllà de la barra del bar. De la nit.

plato ha mort barcelona

L’escenari d’aquest espectacle de Barcelona és el bar del Teatre Romea i és un encert. Fa que la situació ens sigui propera, que ens sentim part de la parròquia del bar, espectadors d’una situació que potser no voldríem veure, però que no podem evitar seguir.

L’obra de teatre Plató ha mort presenta un text dur que ens fa mantenir l’atencíó per no perdre’n una paraula. Unes actuacions que ens fan estar pendents de cada gest, de cada mirada. Manel Dueso i Dobrin Plamenov ens ofereixen unes interpretacions excel·lents que, de vegades, ens fan riure i, de vegades, ens entendreixen. Fins i tot ens arriben a fer por. Un text que ens presenten en petit comitè i això ens permet viure’l de primera mà, però que lluiria igual en un escenari més gran. Això sí, el bar del teatre Romea és un escenari magnífic i és un espai que ofereix moltes possibilitats i les han sabut aprofitar molt bé.

Cal felicitar el Teatre Romea per la seva programació Off Side. Estan programant un encert rere l’altre.

espectaculos barcelona


 

Elia Tabuenca

Filóloga hispánica y periodista digital. Apasionada del mundo del teatro y directora de la cía LetrasConVoz

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *