Nova temporada de Focus: Teatre Romea, Villarroel, Condal i Goya

El grup Focus va tancar la temporada passada amb 11 produccions pròpies, 8 coproduccions, 7 espectacles que van fer gira per Espanya amb 391 funcions… un total de 40 espectacles i 617.000 butaques (en números rodons)… un augment del 5% respecte a la temporada anterior. A més, es va concedir el premi de Cultura de la Crítica a la Sala Villarroel. Un balanç molt positiu que els dóna empenta per engegar la nova temporada.

A més, enguany., ja no cal parlar de l’IVA cultural… i els preus de les entrades tornaran a ser les de l’any 2012, just abans de què l’IVA fos augmentat fins un dolorós i injust 21%.

Programació del Teatre Condal 2017/18

El Teatre Condal obre la temporada amb DESCONCIERTO, un concert teatral amb 13 músics que ens descobriran la música clàssica d’una forma amena, lligada amb una història protagonitzada pels músics, que ens farà passar una molt bona estona.

Continuaran amb LOS VECINOS DE ARRIBA, un èxit que ja va estar a Barcelona i que ara torna en castellà. Una comèdia que ja va ens va fer riure i que ara ho tornarà a fer.

Els BRODAS BROS i el seu ball, ens porten JAMES BROWN TRIBUTE. Un muntatge que farà les delícies dels seguidors d’aquest grup… però que també agradarà molt a aquells que no el coneixen. Els Brodas Bros sempre sorprenen per la qualitat de les seves coreografies, del seu ball i dels seus muntatges.

El Mag Lari celebra 25 anys de màgia amb 25 IL·LUSIONS. Un muntatge on hi haurà 25 il·lusions. Un muntatge que ens deixarà sense alè. Ràpid, viu, ple de màgia, de sorpreses… i participació. El Mag Lari vol celebrar aquest aniversari amb nosaltres. I ho farà en gran.

EL FANTASMA DE CANTERVILLE tancarà la temporada. Una adaptació d’un conte curt d’Òscar Wilde, feta per Joan Yago, que l’ha convertit una obra de teatre. El seu protagonista serà Joan Pera. Un muntatge que conservarà el bon humor de l’original anglès i la seva sofisticació, sota la direcció de Josep Maria Mestres.

Programació del Teatre Goya

El Teatre Goya presenta una temporada que, com va dir en Josep M Pou, “qui no s’arrisca, no pisca”… encara que l’obra que estrena la temporada no és la més arriscada, perquè ja va ser un èxit que tornen a portar a escena, ara al Goya. Torna el DON JOAN més irreverent, protagonitzat per Julio Manrique. Un muntatge que, en el seu moment, es va deixar molt gent amb ganes de veure-la. Ara és el moment! Un mes i mig en escena per paladejar un muntatge trencador i sorprenent.

INCENDIOS, de Waidi Mouawad, protagonitzat per Núria Espert i Laia Marull, està exhaurint entrades a Madrid, per segona vegada. I el Teatre Goya ha aconseguit que vingui a Barcelona. Una història edípica, plena de dolor, que ens planta davant dels nassos la violència del món, i l’amor que tot ho cura. Una obra que és gairebé addictiva.

PREFIERO QUE SEAMOS AMIGOS, és el retorn de Lolita Flores als escenaris catalans. Lolita Flores que ja ens va deixar bocabadats amb La Plaza del Diamante, torna ara amb una comèdia fresca sobre l’amistat, sobre l’amor, sobre les dones de 50 anys, sobre el que volem, el que desitgem… “vigila amb el que desitges, perquè es pot convertir en realitat”.

El director del Goya, Josep M. Pou, es posarà a la pell del Capità Ahab a MOBY DICK, una adaptació que se centra en el personatge del capità. Dirigida per Andrés Lima, serà un dels plats forts de la temporada. No només pel director i pel protagonista, també per un text en el que sempre hi trobem alguna cosa nova, que sempre té coses per dir-nos.

Programació La Villarroel

El Teatre Villarroel aposta per a creació contemporània nacional i internacional. I la primera obra és LA CALAVERA DE CONNEMARA, de Martin McDonagh… un autor que ja coneixem perquè, ja fa uns anys, es va representar La Reina de Bellesa de Leeanane. Un muntatge situat a l’Irlanda rural, que aprofita un petit microcosmos per descobrir-nos les misèries i perversions de les persones.

LES NOIES DE MOSSBANK ROAD és una història protagonitzada per tres dones (aquí Clara Segura, Marta Marcó i Cristina Genebat) que comparteixen pis. Un pis que es converteix en una llar i en alguna cosa més.

BULL es mou en el món de l’empresa i tracta un tema massa actual i massa estès: el bullying. L’assetjament. Què som capaços de fer per aconseguir el que volem? Què som capaços d’ignorar per no implicar-nos? Un text que ens bufeteja amb una realitat que no ens agrada però que ens envolta.

FAIRFLY, un èxit del teatre Tantarantana, puja ara LA VILLARROEL. La companyia La Calòrica posa en escena l’emprenedoria, el risc, les empreses que volen néixer… la contradicció d’un món que ens diu que hem de lluitar per les nostres idees i que, al mateix temps, ens posa pals a les rodes perquè no ho puguem fer.

ART torna per tancar la temporada de La Villarroel. ART, un èxit que va omplir el teatre cada dia i que ho tornarà a fer. Una comèdia amb un text intel·ligent, irònic i ple d’humor… i uns intèrprets de luxe, amb un Pere Arquillué que ens mostra la seva faceta més còmica.

L’OFF VILLARROEL oferirà dos espectacles: MOS MAIORUM, una peça documental teatral sobre la immigració, dolorosa i dura; i INESTABLE, un muntatge que va triomfar a l’OFF de Buenos Aires.

A més, al vestíbul de la sala, hi haurà INTERTEXTOS, un cicle d’exposicions on 4 artistes plàstics crearan les seves peces en relació a l’obra que s’estigui representant en aquell moment (art sonor, performance, escultura, arts plàstiques…)

Programació del Teatre Romea

El Teatre Romea obre temporada amb AHORA TODO ES NOCHE, de la Zaranda Teatro. Un muntatge que ens va visibles totes aquelles persones que són al carrer i que sembla que s’hagin mimetitzat amb l’espai, perquè ja no les veiem.

ALBERTO SAN JUAN ens porta dos espectacles: ESPAÑA INGOBERNABLE… “porque no se deja gobernar mal. Es decir, no se deja gobernar. Porque tiene la osadía de gobernarse.” El segon espectacle és AUTORRETRATO DE UN JOVEN CAPITALISTA ESPAÑOL, que ens mostra allò que li ha passat a molta gent, que han passat de tenir una vida sense massa problemes, a no tenir feina, a tenir deutes… a provar el gust de l’exclusió. “¿Qué ha pasado aquí?”

EL LABERINTO MÁGICO continua la temporada. Un text de Max Aub, un autor absolutament necessari del segle XX. Un text basat en les seves novel·les, que ens parla de la Guerra Civil.

Al novembre torna CALÍGULA. L’èxit del Teatro Clásico de Mérida. L’èxit del Grec d’enguany… l’èxit que va deixar molta gent sense poder veure’l, torna ara al Romea durant un mes, per poder gaudir d’un muntatge potent, sobre un text que ens esgarrifa perquè és tan actual que podria haver estat escrit ahir… i en canvi té uns quants segles. Un text que ens mostra que no hem canviat tant… per no dir gens.

ADOSSATS, de Ramon Madaula, ens parla de les relacions familiars i de les relacions amb el nostre entorn. Una obra molt divertida que té tocs molt punyents. Riurem, però també ens faran riure de nosaltres mateixos.

TROYANAS, d’Eurípides, també és un text que podria haver estat escrit ahir… un text que ens parla de les dones que no són ni persones, són només objectes, trofeus de guerra… no tenen més valor que la seva utilitat. Un text que cal revisitar per adonar-nos de què, avui, tristament, encara es conserven moltes d’aquestes idees.

Per tancar la temporada, ÈDIP, amb Julio Manrique. Un clàssic de Sòfocles prou conegut de tots que serà un gran tancament de la temporada del Romea.

L’OFF ROMEA presentarà tres espectacles: Aula Brecht, amb Òscar Intente, una fusió entre literatura, teatre i docència. Amb un actor que sap arribar al públic i comunicar el text de manera extraòrdinaria.

Kabarett Protokoll ens mostrarà un intent d’assaig d’una obra on res no surt com hauria de sortir. O sí. Són coses del directe.

I per acabar, torna Xarnegos, un muntatge que ve des de l’Almeria Teatre, per quedar-se dos mesos al Romea, i que ens fa preguntar-nos qui és català, que és ser català… amb molt d’humor i molta tendresa.

El Teatre Romea també aposta per la programació famliar, i oferirà espectacles infantils durant tota la temporada. Teatre per apropar els nens al teatre. Muntatges de qualitat que agradaran als petits… i també als més grans. Una programació que demostra que cal donar als nens bon teatre, perquè si que és cert que “els nens s’entretenen amb qualsevol cosa”… però també és cert que, si els donem qualitat i bona feina, ho saben apreuar i són el públic més agraït. Perquè també és cert que “els nens no són tontos”… i sabem molt bé quan els tractem com a persones intel·ligents. El Romea en pren nota i la seva programació així ho demostra.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *