Categoría: críticas
Los espectáculos de Barcelona mirados con ojo crítico. Lee los análisis profundos de las obras a las que asistimos y danos tu opinión, ¿qué te ha parecido a ti? En espectáculosBCN queremos que formes parte de nuestra pasión: la pasión por la cultura
Crítica: Romeu i Julieta de La Brutal – Teatre Poliorama
Crítica: Low Level Panic: Sala Fènix
Crítica: Alma de Sara Baras – al Teatre Tívoli
[usr 4,5 img=»03.png»] Sempre és un plaer veure Sara Baras ballar dalt de l’escenari. La qualitat dels seus espectacles com el que podeu veure ara al Tivoli, Alma, no deixa indiferent. Alma és el nou espectacle de Sara Baras Sara Baras és una bailaora, directora i coreògrafa de flamenc coneguda arreu…
Crítica: He matat un tio – La Badabadoc
Crítica: Les tres germanes – Teatre Lliure
Crítica: Els secundaris – El Maldà
[usr 5 img=»03.png»] El teatre Maldà sempre, sempre té una programació molt cuidada, on s’hi nota la dedicació, les hores de feina… però és que, aquest cop, amb Els secundaris, s’han superat!!! Per celebrar el 20è aniversari dels Pirates Teatre, no se’ls ha acudit res millor que fer teatre sobre el…
Crítica: Una teràpia integral, La Villarroel
Crítica: Eduard II – Teatre Akadèmia
Consulta la cartellera teatral de Barcelona El Teatre Akademia aposta per una peça de teatre clàssic. Un plaer enmig d’una programació que sembla que el deixa força de banda. Ens porta Eduard II, de Christopher Marlowe, la història del Rei d’Anglaterra, captivat per Piers Gaveston, un plebeu. Els nobles, representats…
Crítica: La Coach, Todo patas arriba – Cincómonos
[usr 4 img=»03.png»] Arriba La coach: Todo patas arriba a la sala Cincómonos. La companyia LetrasConVoz ens presenta la segona part d’un nou concepte teatral: una sitcom traslladada a un escenari amb 3 episodis de 25 minuts protagonitzats per quatre dones que fan esclatar de riure al públic un cop sí…
Crítica: La dona que va cridar tant que es va buidar – Sala Fènix
Crítica: Goyo – Teatre Tantarantana
Cartellera teatre Barcelona [usr 3,5 img=»03.png»] La sala Àtic del Tarantana acull fins el 5 de juny ‘Goyo’ l’obra escrita per Alberto Ramos que va rebre el Premi Ciutat de Manacor 2020. La companyia Laiogurt, sota la direcció de Pep Garcia-Pascual, presenta un espectacle fresc i divertit, resultat de la…
Crítica: Les bones intencions – Centre de les Arts Lliures
Crítica: Girls Like That – Sala Versus Glòries
Crítica: Un enemic del poble – Teatre Gaudí
Crítica: L’altre – Sala Beckett
Cartellera teatre Barcelona [usr 4,5 img=»03.png»] Roc Esquius escriu L’altre, una comèdia dirigida per Sergi Belbel i interpretada per només dos actors: Cesc Casanovas i Àlex Ferré. El resultat? Una obra divertidísima, original i sorprenent que fa esclatar a riures a tota la platea. L’altre, una divertida comèdia situada en…
Giselle d’Akram Khan al Liceu
Crítica: Qui no s’atreveix a tremolar – El Maldà
Crítica: COMPANY, el musical – Teatre Apolo
[usr 4 img=»03.png»] Això és Broadway! Barcelona sembla Broadway últimament! La setmana passada parlàvem d’ A CHORUS LINE, codirigida per Antonio Banderas i ara venim amb COMPANY, el gran clàssic del teatre musical amb música i lletra de Stephen Sondheim, llibret de George Furth i Antonio Banderas, de nou, com a director de l’espectacle. Arriba…
Crítica: Rita – La Villarroel
Crítica: Càndid o l’optimisme – La Badabadoc
Crítica: Abraçades insuportablement llargues – La Perla 29
[usr 2 img=»03.png»] La Perla29 ens porta un autor rus, desconegut a Barcelona, Ivan Viripàiev i el seu text: Abraçades insuportablement llargues. Cal anar a descobrir què es fa en altres països, en altres teatres. En entrar, ens trobem amb l’escenari buit, sense elements. I així serà durant tot el muntatge.…
Crítica: Lengua madre – Teatre Lliure
Crítica: A Chorus Line, el musical – Teatre Tívoli
Crítica: Angle mort – Sala Versus Glòries
Consulta la cartelera de teatro de Barcelona [usr 3,5 img=»03.png»] L’Aquitània recupera Angle mort, un espectacle que ja s’havia estrenat a la Sala Versus. El format és diferent, pel tipus d’escenari, però l’obra continua sent d’actualitat absoluta. L’Andreu, cap d’una start-up, ha d’acomiadar un dels seus tres treballadors: en Carles,…
Crítica: Els Brugarol – Teatre Poliorama
[usr 4 img=»03.png»] Estrenada el 2021 al Teatre Poliorama, torna de nou als escenaris l’obra escrita i protagonitzada pel consagrat Ramon Madaula a Els Brugarol, que acaba d’arribar al Teatre Borràs. L’acompanyen el seu nebot Jaume Madaula i l’actriu i escriptora Estel Solè, sota la direcció de Mònica Bofill. Més…
Crítica: Luzia del Cirque du Soleil
Crítica: Nua, radiografia d’un trastorn, al Versus Glòries
[usr 4,5 img=»03.png»] El Versus Glòries presenta Nua, radiografia d’un transtorn que reflexiona sobre els trastorns alimentaris, una de les xacres de la societat del benestar. L’espectacle, dirigit per Marta Aran, és una coproducció amb el Teatre Nacional de Palma de Mallorca i en gira amb la Sala Flyhard. Nua…
Crítica: La segona millor – Teatre Eòlia
Crítica: Lorca de Laboratorio Teatro
Crítica: Èxit, el musical de la meva vida – Teatre del Raval
Crítica: 200.000 dones – La Badabadoc
[usr 4,5 img=»03.png»] Després d’1 any de la seva estrena, torna l’aclamat teatre 200.000 dones sota la direcció d’Ángela Palacios. Obra que transporta al públic a un episodi sanguinari de la Catalunya moderna sumit al caos i al terror suscitat per la bruixeria. Amb una interpretació total d’Anna Tamayo es recrea un…
Crítica: Síndrome de gel, al Teatre Lliure
Crítica: Forever Young – Poliorama
Crítica: El més bonic que podem fer – Fundació Joan Brossa
Crítica: Els nostres fills – Teatre Akadèmia
[usr 3,5 img=»03.png»] Els nostres fills qüestiona la responsabilitat individual i personal que tenim en quant al llegat que deixem a les generacions futures, les quals es veuran afecatdes pels nostres gestos i les nostres actituds; un tema que no pot estar més d’actualitat. Els nostres fills, una obra que…
Crítica: El Perro del Hortelano – Teatre Poliorama
Crítica: Amor. Un exercici argumentatiu – Teatre Tantarantana
Crítica: Lacrimosa – Sala Atrium
Crítica: Les metamorfosis – Teatre Eòlia
[usr 4 img=»03.png»] El passat 11 de març aterrava al teatre Eòlia l’obra Les metamorfosis. Aquesta peça és un híbrid del text de l’autor clàssic Pubili Ovidi Nasso i algunes de les noves tendències artístiques. L’obra es presenta com un viatge sensorial i captivador per tots els assistents. D’aquesta manera,…
Crítica: Berto Romero, Mucha Tontería al Teatre Apolo
[usr 4 img=»03.png»] Curt però intens. L’espectacle de Berto Romero produït per la seva companyia El Cansancio, Mucha Tontería, ha estat només quatre dies al Teatre Apolo de Barcelona però no ha deixat ningú indiferent. L’actor, humorista i guionista de Cardona ha estat més d’una hora i mitja damunt l’escenari…
Crítica: Lo nuestro – Teatre Aquitània
[usr 4,5 img=»03.png»] Després de dos anys de gira ininterrompuda per Catalunya, LO NUESTRO torna a Barcelona. L’opera prima d’Eu Manzanares, guanyadora del Premi Teatre de Barcelona a millor text original es reestrenava el 9 de març al Teatre Aquitània. Aquesta «comèdia per a tota la família», esquitxada d’un estil…
Crítica: Hamlet.01 – Dau al Sec
Dins la cartellera de teatre de Barcelona podem gaudir de Hamlet 0.1. El príncep de Dinamarca, model de la venjança, fill de papà, jove revoltat, i icona teatral de tothom amb tendència a donar voltes a les coses. Lluny dels grandiosos protagonistes “catàrtics” de la tragèdia grega, Shakespeare ens presenta…
Crítica: A.K.A (also known as) a La Villarroel
Crítica: Carmen – Teatre Eòlia
[usr 3,5 img=»03.png»] Carmen és l’espectacle que tanca el cicle de violència de gènere al Teatre Eòlia sota la direcció de Tony Casla de la companyia Antzoki Teatteri. Una versió contemporània de Carmen de Prosper Mérimée amb motiu del 175è aniversari de la novel·la breu des d’una perspectiva feminista. I que…
Crítica: Fedra – Centre de les Arts Lliures
[usr 4 img=»03.png»] Captivadora, inquietant, i amb un dolor mil·lenari, la Fedra de Iannis Ritsos, traduïda al català per Joan Casas i produïda per la Compagnie du Sarment i la Cia. Mesèmes, redueix l’escenografia, i fins i tot els personatges, a l’essencial: el text, en tota la seva intensitat. Fedra:…
Crítica: Elles s’estimen – Sala Aquarella
[usr 4 img=»03.png»] Meritxell Huertas i Maria Garrido són les estrelles de l’obra Elles s’estimen a la sala Aquarella. Aquesta es defineix com «una comèdia sobre els eterns conflictes de la parella» i promet tractar amb humor totes aquestes situacions que poden o no acabar en tragèdia. Elles s’estimen: juntes…
Crítica: CRIM I CÀSTIG – Teatre Lliure
Crítica: Clowns de Antzoki Teatteri – Teatre Eòlia
[usr 4 img=»03.png»] Clowns és l’espectacle gestual sense text inscrit dins el cicle de violència de gènere que el Teatre Eòlia presenta aquesta temporada. Un teatre de la companyia Antzoki Teatteri i dirigit per Tony Casla que ha rebut 11 premis i ha fet gires internacionals. Clowns denúncia l’abús i la violència…
Crítica: Terra Baixa – Lliure de Gràcia
[usr 3,5 img=»03.png»] Sempre és un plaer veure Terra Baixa d’Àngel Guimerà però l’adaptació que presenta ara el Lliure té una particularitat que és bo conèixer abans d’anar-hi. No espereu una versió clàssica de l’obra sinó més aviat una mena d’experiment interpretatiu que provoca opinions confrontades. Terra Baixa és un…