Nota: 6 sobre 10
Assajar és de covards no és una obra de teatre, no és un muntatge ordenat, no és un concert, no és… no és res que us pugueu imaginar i és una mica de tot. A l’Àtic22 us oferiran una mena de jam session on tot està permès.
L’espectacle (o com n’hi vulgueu dir) comença, fins i tot, abans d’entrar a la sala on us asseureu on voldreu. Alguns espectadors acabaran a terra, sobre coixins. L’espai és eclèctic, i ens demanen que l’omplim… ells ja s’adapten al resultat final.
Un espectacle a Barcelona experimental y diferent
Una lectura dramatitzada a l’àtic, La Plaga, continuarà amb una segona lectura, Salfina, a la sala del Tantarantana, en una representació no apta per a gent que tingui problemes musculars, ja que ens van situar d’esquena a l’escenari i la postura sobre les butaques era una mica forçada.
De nou pujar a l’àtic, sense ascensor, i un petit concert intimista ofert per Teresa Coderch, a qui semblava que li faltava una mica de seguretat en l’escenari. Cantar amb els ulls tancats en un recinte petit, crea una barrera entre l’intèrpret i els seus oients. Després, alguns valents ens van oferir una relectura de les dues dramatitzacions que ja havíem vist.
El projecte, innovador i engrescador, és molt divertit… però es basa en un esquelet molt bàsic i molta improvisació. La improvisació feta entre sis actors fa que les pauses entre cadascuna de les peces teatrals i el concert siguin massa llargues, massa embafadores… les rèpliques i contra-rèpliques no sempre tenen l’agilitat que cal i, la jam sessions, que hauria de tenir un ritme frenètic, queda llastada per estones de xerrameca sense sentit i intents fallits de voler ser graciosos.
Assajar és de covards és un espectacle que vol innovar, incloure l’espectador com a part vital del muntatge, barrejar conceptes, investigar noves formes de dramatúrgia. I això és excepcional. Però un guió bàsic, massa bàsic, i massa gent remenant la cassola, fan que el cuinat és cremi. Una mica menys d’improvisació… o menys gent interactuant alhora, alleugeriria el muntatge.
Assajar és de covards és una proposta interessant per descobrir una manera de fer teatre més enllà del teatre.