El Palau de la Música es va omplir de canalla el dissabte 30 de març. Canalla ben petita. Els Brodas Bros i l’OSV anaven a interpretar el Carnaval dels Animals de Camille Sant-Saëns.
El xivarri a platea era ben gran. Si allà hi havia de sonar un concert, no semblava l’ambient més propici… però els llums es van apagar… i es va fer un silenci absolut que només es va trencar amb els aplaudiments als músics quan van sortir. Aleshores en Guilliam Sons va començar una introducció amb música beat box i va animar a tothom a seguir el ritme amb les mans. Una entrada plena d’energia que ja pronosticava el que vindria després…
Carnaval dels Animals: una bona fusió de música clàsica i danses urbanes
El Carnaval dels Animals va començar amb Carla Tovias que va narrar la història d’un ós, interpretat per Phax, ballarí slow dance, de la seva fugida d’uns Germans Fòssils i de la trobada amb uns altres animals que anaven a celebrar un carnaval.
La narració s’intercalava amb la música de Camille Sant-Saëns. I a la música li posaven una imatge els Brodas Bros. I tot i que ells animaven a aplaudir i a picar de mans, la canalla estava tan hipnotitzada pel que hi havia en escena, pels balls, per la música… que amb prou feines ho feia. El públic estava totalment entregat.
Els balls dels Brodas Bros ens van deixar bocabadats. Saben donar a cada personatge una manera de fer i de moure’s. Tenen un sentit molt gran del ritme de la història. I saben conjuntar la música clàssica amb el hip-hop amb molta gràcia.
L’Orquestra Simfònica del Vallès va estar brillant. Acompanyats pels pianistes Carles Garrigó i Jordi Castellà, van oferir un concert de gran alçada. A qui pugui pensar que la quitxalla només s’està quieta quan hi ha els Brodas Bros en escena, els podem assegurar que no és així. Les parts musicals, sense ball, sense narració, també van captivar el públic, tot el públic, de totes les edats. Hi va haver una comunió total entre el públic i l’escenari.
Els Brodas Bros, amb Phax, amb Guilliam Sons i l’Orquestra Simfònica del Vallès ens van ensenyar com apropar la música als més petits gràcies a Carnaval dels Animals. Es mereixen tots els aplaudiments que van rebre… i en van rebre molts! I també es mereixen un gran aplaudiments tots aquells pares i mares que van portar la canalla al Palau de la Música, que van apostar fer una activitat diferent. Les cares d’alegria dels més menuts va ser la prova de què ho havien encertat de ple.
El Palau de la Música també es mereix un aplaudiment per confiar en els Brodas Bros i en l’Orquestra Simfònica del Vallès per aquesta mena de projectes. Són un encert.