Crítica: El rey del Gurugú – LA BADABADOC

El rey del Gurugú, dins el festival CATBASUR de la Badabadoc, ens parla d’una realitat molt propera que preferim no veure. Ens parla de la immigració que ve de l’Àfrica, fugint de la fam, la misèria, la guerra… d’aquells homes que es queden a les portes d’Espanya en un turó que li diuen el Gurugú.

El rey del Gurugú és un dels monòlegs que participen al CATBASUR 2020

Marley, un gos, ens rep a l’entrada del teatre. Nosaltres som els immigrants que acabem d’arribar al Gurugú i ell, amb bona voluntat, ens intenta explicar on hem anat a parar, què podem esperar de la nostra estada allà, què hi ha passat abans…

En Ferran Joanmiquel ha escrit, i dirigit, un text molt cru que remou consciències. Aquests homes amuntegats al Gurugú amb la mirada posada a Europa semblen aquells homes que arribaven a les ciutats, cap als anys 60, que venien de zones molt deprimides del país.

Homes que fugien de la fam, de la misèria i que només volien tenir un futur. Aquests homes que s’amunteguen al Gurugú, amb la mirada posada a Europa, separats de nosaltres per fronteres i tanques només volen un futur.

David Martínez és Marley, el gos. Una interpretació que barreja el gos i els humans que ens descriu en la seva història. Una interpretació plena de matisos que, de sobte, ens sorprèn quan, tot i explicar-nos el punt de vista dels humans, té gestos i moviments canins. Perquè en Marley és un gos. Nosaltres ho podem oblidar… ell no.


  • El millor de l’obra: la interpretació de David Martínez.
  • El pitjor de l’obra: la il·luminació que no acaba de lligar amb el text.

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *