Le congrès ne marche pas arriba a Sant Cugat

La Calòrica presenta “Le congrès ne marche pas”, una obra que promet captivar els espectadors i espectadores amb una combinació magistral d’humor, crítica política i reflexió històrica es podrà veure al Teatre Auditori de Sant Cugat aquest divendres 13 de desembre. Amb una durada de 1 hora i 30 minuts i en format multilingüe amb sobretítols en català, és una invitació a submergir-se en el Congrés de Viena, un moment clau que marca el final de l’Ancien Régime i els inicis del capitalisme neoliberal que coneixem avui.

La nova producció de La Calòrica

La Calòrica, una de les companyies més destacades del panorama teatral català, sorgida el 2010 d’un grup d’amics acabats de sortir de l’Institut del Teatre, torna amb una obra que converteix aquest episodi històric en una experiència teatral única i reveladora.

La direcció d’Israel Solà i la dramatúrgia de Joan Yago són una garantia d’excel·lència, i l’elenc format per intèrprets com Roser Batalla, Joan Esteve, Tamara Ndong i molts altres promet moments memorables a l’escenari. L’espectacle es presenta com una festa visual i narrativa, amb una escenografia que recrea l’opulència del segle XIX, un vestuari exquisit i una coreografia sorprenent de Vero Cendoya.

Sinopsi de Le congrès ne marche pas de La Calòrica

L’obra ens trasllada a una Viena esplendorosa, escenari d’un congrés que, més que un espai de negociació, sembla un aparador d’excessos i conxorxes. Els delegats de les potències europees es reuneixen amb l’objectiu de desmuntar l’estructura napoleònica, però les intrigues personals, els conflictes d’ego i els debats ideològics converteixen la trobada en un autèntic espectacle. Enmig de banquets fastuosos, balls interminables i secrets que van i venen, emergeixen tensions que fan trontollar l’ordre establert. La visita inesperada d’un vell rival sembla suggerir que, potser, altres futurs són possibles.

Si encara no coneixes La Calòrica, és el moment perfecte per endinsar-te en el seu univers. Aquesta companyia ha destacat des de la seva fundació per oferir un teatre compromès, innovador i ple d’humor que aborda les grans problemàtiques de la nostra societat amb espectacles com: Feísima enfermedad y muy triste muerte de la reina Isabel I (2010/2020), L’Editto Bulgaro (2012), La Nau dels Bojos (2013), Bluf(2014), Sobre el fenomen de les feines de merda (2015), El Profeta (2016), Fairfly (2017), Els Ocells (2018) o De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda (2021).

Le congrès ne marche pas és una invitació a reflexionar sobre el poder, la política i les seves interseccions amb les relacions humanes, mentre gaudim d’una experiència teatral que de ben segur no ens deixarà indiferents. No us perdeu aquesta gran oportunitat al Teatre Auditori de Sant Cugat!

Comparte este artículo
Facebook
Twitter

Suscríbete a nuestra newsletter

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *