Valoració: 9 sobre 10
La Gleva és el lloc ideal per un espectacle íntim i delicat. Una noche con Gil de Biedma és un projecte de Pep Munné que està acompanyat per Sílvia Comes, que s’encarrega de la part musical. Un espectacle que és un recorregut per la vida de l’escriptor i poeta, a través dels seus escrits, a través de la veu de Pep Munné.
Pep Munné es posa sota la pell de Gil de Biedma a Una noche con Gil de Biedma
A Una noche con Gil de Biedma, Pep Munné es posa en la pell d’aquest escriptor i poeta, amb una gran delicadesa i una elegància. Sap dir el vers amb soltesa, amb emoció i sap donar a cada poema un accent diferent. En un escenari reduït, amb poc atrezzo, Pep Munné ens fa sentir la seva proximitat i la de Gil de Biedma. Ens fa sentir com si Gil de Biedma fos allà, amb nosaltres.
Poema rere poema, en Pep Munné i Sílvia Come, ens descobreixen un escriptor amb un món immens dins del seu cap. Els poemes, recitats, cantats, o les dues coses alhora, estan seleccionats d’una manera exquisida i ens permeten conèixer, ni que sigui una miqueta, les passions de Gil de Biedma, allò que el feia viure, i també allò que el feia patir. Un home amb una gran vitalitat que va abocar el que sentia en els seus escrits.
Munné, un actor amb una gran energia
Pep Munné es deixa veure poc pels escenaris, i quan s’hi deixa veure, cal aprofitar l’ocasió, perquè és un intèrpret que sap donar una vida molt especial a cadascun dels personatges que interpreta. En aquest muntatge, sense arribar a voler ficar-se en la pell de Gil de Biedma, ens transmet el seu gust per aquest escriptor, i les emocions que desperta.
L’escenari, petit, fa que els poemes siguin molt propers. I en Pep Munné i la Sílvia Comes ens fan sentir com si estiguéssim en una vetllada entre amics. Uns amics que gaudeixen de la paraula, de la música, dels poemes.
Una noche con Gil de Biedma és un recital que ja fa anys que dóna tombs pels escenaris, i cada cop que hi apareix, en descobrim un matis, un to, una paraula diferent. Un recital que en espais petits s’assaboreix amb golafreria. La Gleva l’ha encertat programant-lo.