BEN PARIT: El nou talent show de 3Cat que uneix joves creadors i els ateneus

La plataforma 3Cat continua apostant per formats frescos i arrelats al territori amb l’estrena de BEN PARIT. Produït per Punt TV, aquest nou concurs no és només un aparador de talent emergent, sinó un pont necessari entre les noves generacions de creadors i la històrica xarxa d’ateneus de Catalunya. Amb un premi de 8.000 euros en joc, el programa promet entreteniment, territori i molta creativitat.

BEN PARIT: un duel de talent per tot el país

Sota el lema “El concurs de talent jove més ben parit de Catalunya”, el format es desplega en cinc capítols de 45 minuts. La mecànica és dinàmica: cada episodi presenta un duel amistós entre dos ateneus de diferents municipis. Tres artistes o grups locals presenten els seus projectes a l’ateneu, i són els mateixos socis de l’entitat qui trien quina proposta els representa millor.

El finalista té llavors 24 hores per polir la seva actuació amb l’ajuda de mentors de luxe i figures mediàtiques, abans d’enfrontar-se a la semifinal.

Cares conegudes i mentors d’excepció

Un dels grans atractius de BEN PARIT és el seu repartiment. El jurat professional està format per tres pesos pesants de l’espectacle: la coreògrafa Coco Comin, l’actor Jordi Díaz i la periodista Ana Polo.

A més, el programa compta amb mentors que acompanyen els joves en el seu procés creatiu:

  • José Corbacho (Centre Catòlic de l’Hospitalet) vs. Mari Pau Huguet (Ateneu de Guissona).
  • Adrià Salas (La Unió Santcugatenca) vs. Rosa Andreu (Casal de Vilafranca).
  • Laia Ferrer (La Lira de Sant Andreu) vs. Xavier Grasset (Centre de Lectura de Reus).
  • Octavi Pujades (El Centru de Caldes de Montbui) vs. DJ Trapella (Ateneu de Sant Just Desvern).
  • Fel Faixedas (Casino Llagosterenc) vs. Elisenda Pineda (Soc. Cultural Sant Jaume de Premià de Dalt).

Més enllà de la música: 10 disciplines artístiques

El programa trenca amb els concursos de talent convencionals en obrir-se a disciplines sovint oblidades a la televisió. Dels 30 projectes seleccionats, trobem des de pòdcasts, arts tèxtils i expressions digitals fins a disciplines clàssiques com la dansa, el teatre, la música i la màgia.

Amb més de 2.000 quilòmetres recorreguts i 12 ateneus visitats, BEN PARIT reivindica la cultura de base. Com afirma el seu director, Jordi Escofet, el programa vol posar en valor el teixit associatiu: “Els ateneus esdevenen protagonistes actius d’un relat que reivindica la cultura com a eina de cohesió”.

Comparte este artículo
Facebook
Twitter

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *