Shakespeare visita Barcelona un estiu més amb Parking Shakespeare

Cartelera de teatro en Barcelona

“He sortit a passejar el gos i m’he trobat a Romeu i Julieta declarant el seu amor etern enmig d’uns til·lers” és una frase que aviat passarà del calaix dels disbarats al món de possibilitats ben reals. La raó és simple: la companyia Parking Shakespeare torna aquest estiu al Parc de l’Estació del Nord de Barcelona amb espectacle doble: Romeu i Julieta, i Un somni d’una nit d’estiu.

Parking Shakespeare torna per viure un somni d’un vespre d’estiu a Barcelona

All the world’s a stage” (“El món sencer és un escenari”), va escriure William Shakespeare en la seva comèdia Al vostre gust. I des de l’any 1600 que els seus milers i milers de seguidors s’han pres aquesta afirmació seriosament. I és que el gegant britànic del teatre ha tingut l’oportunitat de conèixer molt bé tot tipus de parcs d’arreu del món: des del famós festival Shakespeare in the Park iniciat al Central Park de Nova York, fins a l’Open Air Theatre del Regent’s Park de Londres, passant per actuacions a tot tipus de ciutats americanes, canadenques, o produccions estudiantils a l’aire lliure dels campus universitaris de Cambridge i Oxford. I des del 2009, és clar, també a Barcelona!

L’any passat, la pandèmia va posar la cultura en estat de pausa, i per tant, també les ja habituals representacions estiuenques de Parking Shakespeare a l’aire lliure. Enguany, la companyia reprèn l’activitat, omplint de teatre l’espiral dels til·lers del Parc de l’Estació del Nord de Barcelona, a partir del 12 de juliol.

Fins el 8 d’agost, i alternant obres en dies parells i senars, Parking Shakespeare posa en escena un any més no una, sinó dues obres del dramaturg anglès per excel·lència – tradició iniciada en motiu del desè aniversari de la companyia – i arrenquen l’activitat post-2020 trepitjant fort, amb ni més ni menys que la tragèdia Romeu i Julieta (tots els dies parells), i la comèdia Un somni d’una nit d’estiu (tots els dies senars).

“La vida al parc no s’ha perdut”, afirmava Pep Garcia-Pascual, director artístic i actor de la companyia en la roda de premsa del divendres, “això sí, més controlada”. Per tal de poder realitzar el seu projecte de manera segura, Parking Shakespeare ha apostat per la reserva prèvia d’entrades (tot i ser gratuïtes), un límit d’aforament amb distància entre grups bombolla, el tancament del perímetre amb entrades i sortides regulades, i l’ús de gel i mascareta entre el públic.

Les entrades, com ja és habitual, són gratuïtes en un inici, però el públic pot fer l’aportació monetària que cregui convenient per tal de donar suport a la companyia un cop ha gaudit de l’obra, així que una visita al caixer automàtic és encoratjada per tal de no descuidar-se diners en efectiu!

Un Shakespeare català entre til·lers

Després de més d’un any de preparacions, Parking Shakespeare torna amb ganes que es noten en l’entusiasme i la passió tangibles en les paraules dels organitzadors i en les interpretacions dels actors.

Les històries que expliquen són arxi-conegudes, és clar, però l’entorn en què les situen ha fet que la companyia hi aporti el seu toc personal, que es notarà també en el so, la música, i la coreografia. Parking Shakespeare assegura que es pot treure molt suc de l’espai a l’aire lliure, i que això suposa un repte creatiu i un esforç a nivell vocal i corporal, però sobretot una oportunitat d’innovar i de jugar.

A Romeu i Julieta, dirigida per Helena Tornero, la coreògrafa Rosa Nicolàs explica com l’estructura en espiral del parc s’ha tingut en compte a l’hora de coreografiar les escenes de lluita, en les quals els actors utilitzen dagues japoneses que casen la violència i velocitat de l’acció amb l’elegància dels passos.

Pel que fa a Un somni d’una nit d’estiu, un petit tastet interpretatiu promet una comèdia juganera que, sense deixar de banda la seva essència shakespeariana, fa riure amb tocs molt segle XXI. Sílvia Navarro, la seva directora, ens diu que l’obra segueix la filosofia original de “el que passa al bosc, es queda al bosc”, però que amb tot aquest any de més, l’obra no deixa de tenir un “tint pandèmic”, ja que els seus personatges reflecteixen unes ganes d’escapisme, evasió i festa que el públic de ben segur podrà fer-se seves.

Dit això, Parking Shakespeare espera poder fer oblidar tot tipus de dades, estadístiques i problemes, i convida al públic a “que entri al bosc a jugar”. Us hi atreviu?

Amb gairebé 9.000 assistents la passada edició, i uns 46.000 espectadors en total, Parking Shakespeare espera poder encetar una nova temporada amb més força i ganes que mai malgrat les circumstàncies.


Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *