Ja s’ha presentat el Festival de Théâtre en Français de Barcelona

Ja s'ha presentat el Festival de Théâtre en Français de Barcelona

Ja tenim un primer esborrany d’un festival que, amb aquesta edició, ja fa tres anys… Tres anys de teatre en francès per a un públic molt divers. Tres anys de bon teatre. Tres anys de propostes de gran qualitat. Tres anys que ens han permès conèixer com es fa teatre en altres països. Tres anys que ens han portat companyies de tota mena, espectacles premiats, intèrprets de reconegut prestigi… Tres anys de bon teatre: el Festival de Théâtre en Français de Barcelona.

A l’espai DAU AL SEC, un nou espai al Poble Sec, ens vàrem trobar els organitzadors, premsa, actors i actrius, directors i directores… No hi eren tots, però va ser una molt bona representació.

Propostes molt interessants al Festival de Théâtre en Français de Barcelona

El programa encara està en les beceroles i, malgrat això, ja presenta propostes engrescadores.

Pas pleurer i Désaxé s’estrenaran a Barcelona, en el marc d’aquest festival.  Pas pleurer, Premi Goncourt de 2014, s’adaptarà al teatre en francès, català, castellà i catanyol. Un treball que, a més, tindrà l’al·licient lingüístic.

  • Désaxé, un text que va ser primer descobert en una lectura dramatitzada i ara es porta a escena. Una obra que parla del jihadisme, com s’hi entra, com atrapa, com absorbeix. No hi trobareu cap mena de judici, només una exposició.
  • Quand j’aurai mille et un ans. Un muntatge de Nathalie Papin. La Compagnie des Lucioles ja ens va enamorar l’any passat amb “Un pas vers les étoiles” i aquest cop també ho farà.
  • Europe Connexion. Vàreu poder gaudir de “Pulverisés” a l’edició passada? Doncs Alexandra Badéa torna a l’atac amb un text que ens parla de la indústria agroalimentària. Potser tenim al davant un Ricard III contemporani.
  • Pascal Rambert, un autor molt conegut a França, ens porta Reconstitution. un text que parla  de les relacions entre les persones, i que ha escrit conjuntament amb Véro Dahuron i Guy Delamotte, que en seran els intèrprets.
  • La magie lènte, de Denis Lchaud, amb direcció de Pierre Notte. El psicoanàlisi a escena. Un home, interpretat per Benoît Giraud, haurà de retrobar-se a ell mateix després d’haver estat diagnosticat, per error, amb esquizofrènia. Un text que ens parla de llum i esperança, més que d’ombres i tristesa.
  • Soyez vous-même, de Côme Bellescize. Una comèdia àcida i brillant que anirà derrapant cap a l’absurd.

El Festival de Théatre en Français de Barcelone ocuparà diferents espais. Alguns ja són habituals: l’Institut Francès de Barcelona, l’Institut del Teatre, el Teatre Akademia…. i Dau al Sec, el nou escenari del Poble Sec, que s’estrenarà com a escenari del Festival.

Això és només un tast. La programació no està tancada. Encara ens esperen més sorpreses. Però només amb aquest tastet…

Ja tenim ganes de poder gaudir del Festival de Théàtre en Français de Barcelone!!!


Ja s'ha presentat el Festival de Théâtre en Français de Barcelona

Nicolas Larruy

El teatre m’agrada des de què tinc memòria. De ben petita ja anava a veure el Cicle de Teatre per a Nens i Nenes de Cavall Fort, al Romea… i ja no he deixat de gaudir del teatre. Per a mi, el teatre és salut, és felicitat… és vida! Actualment, a més de col·laborar a Espectáculos BCN, i de dedicar temps al teatre amateur, faig de jurat a la Mostra de Teatre del Raval i al Concurs de Teatre del Foment Martinenc; també col·laboro a Ràdio Montornés. El meu Linkedin

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *