Crítica: Monopoli a la Sala Atrium

Descobreix la cartellera de teatre a Barcelona Si voleu recordar un dels jocs de taula més emblemàtics – el Monopoly * – ara podeu fer-ho a la Sala Atrium. L’obra de teatre escrita per Mar Monegal, guanyadora del Torneig de Dramatúrgia de Temporada Alta (Salt) del 2020, usa el Monopoly…

Seguir leyendo

Crítica: El Gegant del Pi – Teatre Tantarantana

Consulta la cartellera teatral de Barcelona Pau Vinyals s’ha comprat un pis a Barcelona amb la seva parella, la Judit. Havent fet aquesta inversió per un futur compartit, Vinyals ens porta amb ell a fer un viatge al passat i a les arrels a partir de les quals ha anat…

Seguir leyendo

Crítica: Red, al Teatre Akadèmia

Consulta la cartellera de teatre a Barcelona Red és una dissertació sobre la funció i la percepció de l’art, el procés creatiu i la relació que s’estableix entre artista i obra. Quants tons de vermell som capaços de percebre? Que simbolitza el negre? Què és més important en l’art: la…

Seguir leyendo

Crítica: 53 diumenges – Teatre Romea

El teatre Romea ha reprogramat 53 Diumenges, una comèdia agra sobre la família i les relacions entre germans. Pere Arquillué, Cristina Plaza i Lluís Villanueva són tres germans que han quedat per dinar a casa… és un dinar que s’ha anat posposant perquè, quan no és un, és l’altre, o…

Seguir leyendo

Crítica: Les dones sàvies – El Maldà [5 anys d’èxit!]

Les Dones Sàvies han tornat al Maldà per uns dies… i cal aprofitar-ho. Què més es pot dir d’aquest muntatge que no s’hagi dit ja? Les Dones Sàvies, d’Enric Cambray i Ricard Farré, és TEATRE, en majúscules, negreta, doble subratllat, ressaltat… Les dones sàvies torna a El Maldà aquest nadal…

Seguir leyendo

Crítica: Potser somiar – Sala Versus Glòries

Consulta la cartellera de teatre de Barcelona Arriba a la Sala Versus Glòries una proposta d’Antonio Tabares, traduïda per Sergi Belbel i dirigida per Roc Esquius. Parlem de Potser somiar, una obra que ens parla sobre la mort, sobre la família i sobre l’amor.  Ramon Godino, Rafaela Rivas i Antonio del…

Seguir leyendo

Crítica: El llarg dinar de Nadal – La Ruta 40

Consulta la cartellera de teatre Barcelona Al Teatre de la Biblioteca de Catalunya s’hi està fent un gran dinar nadalenc i hi estem tots convidats. La Perla 29 comparteix el seu habitual escenari de la Biblioteca amb la Ruta 40, seguint la seva filosofia de crear sinergies i complicitats amb…

Seguir leyendo

Crítica: El gran comediant – Teatre Goya

critica el gran comediant

El tàndem creat per Joel Joan i Hector Claramunt torna a treballar conjuntament per presentar una nova comèdia al Teatre Goya: El gran comediant.   Després de l’indiscutible èxit d’Escape Room, tant a Barcelona com a Madrid, els dos artistes presenten una nova peça escrita a quatre mans i on se’ns presenta…

Seguir leyendo

Crítica: Les irresponsables, a La Villarroel

Silvia Munt dirigeix Les irresponsables, una divertida comèdia que explora aquella part fosca que ens empeny a fer coses que mai hauríem pensat que érem capaços de fer. Què passa quan, deixant-nos portar d’un impuls, fem coses irresponsables? On són els límits? La culpa t’allibera de fer-te responsable de les…

Seguir leyendo

Crítica: Hamlet – Cinema Aribau – La Perla 29

Cartellera de teatre Barcelona La Perla 29 ens porta a escena Hamlet. I ho fa en un escenari poc habitual: un cinema. Per poder representar l’obra al seu gust, han hagut de reconvertir la platea de cinema en una platea de teatre, en forma d’U, amb l’escenari al mig. Un…

Seguir leyendo

Crítica: Salve Regina – Badabadoc

Consulta la cartellera teatral de Barcelona Ángela Palacios ens torna a demostrar la seva capacitat d’explicar, a través del clown, del teatre còmic, dels muntatges expressius, que es pot parlar de tot en un escenari. Salve Regina, a la Badabadoc, li serveix per parlar de la maternitat. Quina? Totes: la…

Seguir leyendo

Crítica: Hi ha algú – Sala Ars

Hi ha algú? a la Sala Ars ens transporta cap al començament dels xats per internet, aquelles sales on la gent s’hi agrupava per inquietuds o objectius, i on es podia trobar algú amb qui parlar en privat. En aquest cas, un noi i una noia xategen en privat… tenen…

Seguir leyendo

Crítica. Per fi sol – Teatre Borras

En Carles Sans, una de les tres potes del Tricicle, ha decidit llançar-se en solitari… i, després de 35 anys fent teatre mut, ha decidit que ara no callarà ni sota l’aigua. Un hora i dos quarts llargs de monòleg poden fer enrere a qualsevol… però en aquest cas que…

Seguir leyendo

Crítica: Viejo amigo Cicerón – En el Teatre Romea

Torna al Teatre Romea aquest mes de desembre l’obra dirigida per Mario Gas Viejo amigo Cicerón i protagonitzada per Josep Maria Pou. L’espectacle d’Ernesto Caballero, que ja va ser estrenat el 2019, dura una hora i quinze minuts i és una coproducció de la sala amb el Festival Internacional de…

Seguir leyendo

Crítica: Abraza tus miedos – Cincómonos

“Yo ya no tengo miedo. ¿Y tú?” és la pregunta que l’actriu Patrizia con Zeta llença a l’entretingut monòleg Abraza tus miedos que apel·la a un públic fent-lo partícip de la història. Amb un guió i sota una direcció d’Elia Tabuenca es busca retratar una situació actual en la qual…

Seguir leyendo

Crítica: L’oncle Vània, al Lliure

El Lliure presenta una adaptació de L’oncle Vània que l’escriptor rus Anton Chéjov va publicar el 1899. El lituà Oskaras Korsunovas dirigeix aquesta obra – que es va estrenar a Temporada Alta – amb un repartiment integrat per Ivan Benet, Raquel Ferri, Anna Güell, Julio Manrique, Lluís Marco, Carme Sansa…

Seguir leyendo

Crítica: Hipólito – Sala Fènix

Consulta la cartellera teatre Barcelona Hipólito: revisión contemporánea del mito de Fedra és un monòleg on la veu de Fedra reflexiona sobre l’amor i la mirada, arribant al públic amb un to vibrant i ple d’emoció. Una proposta que parteix de la tragèdia grega d’Eurípides que ha inspirat a tants autors, i…

Seguir leyendo

Crítica: En Llamas – Sala Ón

en llamas sala on

“Eres una mujer con un hombre dentro mirando a una mujer. Eres tu propio voyeur”, decía Margaret Atwood, muy sabiamente, como suele hacerlo. Elia Tabuenca toma estas palabras en serio para construir un personaje con múltiples capas – ideal para visitar ahora que nos empieza a acechar el frío en…

Seguir leyendo

Crítica: L’habitació tancada – Sala Versus

La companyia La Salamandra presenta L’habitació tancada, un muntatge basat en contes de H.P. Lovecraft. Una idea arriscada perquè els contes de H.P. Lovecraft són històries de terror on es barreja la psicologia, el terror induït, la por a allò que desconeixem… L’habitació tancada, tres contes de Lovecraft adaptats al…

Seguir leyendo

Crítica: Malditas Plumas de Sol Picó – a la Sala Beckett

Consulta la cartellera de teatre Barcelona Malditas Plumas és una obra singular, interpretada per una persona singular: Sol Picó. La ballarina valenciana de dansa contemporània i coreogràfica va crear el 1994 una companyia pròpia amb la qual ha triomfat arreu del món. En el decurs de la seva dilatada carrera, Picó…

Seguir leyendo

Crítica: Pecats imperdonables – Teatre Aquitània

Consulta la cartellera teatral de Barcelona Triar el final i fins i tot el desenvolupament d’una obra teatral ja és possible i arriba a Barcelona amb la comèdia interactiva Pecats imperdonables. La idea va ser duta a terme originalment pel veneçolà Benjamin Cohen a Panamà, qui va ser el guionista de…

Seguir leyendo

Crítica: KLE de la Cia Addaura Teatre Visual – al SAT

El SAT! Sant Andreu Teatre, segueix sorprenent-nos amb la seva proposta d’espectacles familiars. Els passats caps de setmana hem gaudit de la proposta de la Cia. Addaura Teatre Visual: KLÉ; una original manera d’apropar el teatre als infants, utilitzant elements com els colors, el vestuari, la màgia de la llum…

Seguir leyendo

Crítica: Infanticida – al TNC

Infanticida és, sens dubte, una proposta atrevida. Una òpera electrònica, dirigida per Marc Argelet, que combina un emblemàtic text de la literatura catalana amb música electrònica. Infanticida uneix literatura i música electrònica Marc Rosich ha fet un gran esforç per adaptar el text a aquest format poc usual que porten…

Seguir leyendo

Crítica: La vida pornogràfica – Sala Flyhard

Consulta la cartellera teatral de Barcelona Sexe, porno, vida i mort. Aquestes són les quatre situacions que, unides sota el leit motive de la tecnologia actual, s’entrellacen en la comèdia satírica La vida pornogràfica, la qual es pot veure a la Sala Flyhard fins al 29 de novembre. La vida…

Seguir leyendo

Crítica: No em diguis reina – Teatre Akademia

Cartellera teatre Barcelona No em diguis reina, al Teatre Akadèmia, és una reinterpretació lliure del Viatge d’Alícia al País de les Meravelles. En aquest muntatge, la princesa Alícia, desitja no haver de ser reina. I experimenta en ella mateixa el vell proverbi que diu que cal vigilar amb el que…

Seguir leyendo

Crítica: La mala dicció – Teatre Lliure

Una maledicció us ha de caure a tots aquells que menyspreeu un muntatge com aquest i penseu que no val la pena anar a veure’l. El que fan Jordi Oriol, Carles Pedragosa i Paula Malia a La mala dicció i damunt de l’escenari és màgia. Màgia amb les paraules. Màgia…

Seguir leyendo

Crítica: Agárrate – Teatre Eòlia

Consulta la cartellera de teatre a Barcelona “Agárrate” és l’original i reivindicatiu cabaret que podràs veure al teatre Eòlia. Nascut com a treball final de grau dels estudis d’Interpretació a Eòlia Escola Superior d’Art Dramàtic, es presenta al públic apuntant ben alt. Sota la direcció escènica, dramatúrgica i coreogràfica de…

Seguir leyendo

Crítica: La caiguda d’Amlet – Teatre Lliure

Cartellera teatre Barcelona Jordi Oriol va escriure una trilogia partint de textos de Shakespeare. Una trilogia que és un cant d’amor a la llengua, al teatre, a les Muses! La caiguda d’Amlet, dirigida per Xavier Albertí i interpretada per Jordi Oriol, ens porta a un moment vital d’una persona (Hamlet?…

Seguir leyendo

Crítica: Jo, dona. A Lili Elbe, al Teatre Nacional de Catalunya

Consulta la cartellera de teatre a Barcelona Sorprenent, tendre, subtil, elegant, plàstic, visual… Tot això és “Jo, dona. A Lili Elbe“, l’espectacle  creat per la ballarina i coreògrafa Marta Carrasco, guanyadora del premi de dansa 2005. Després de passar per Temporada Alta el 2019, ara arriba a la sala Tallers…

Seguir leyendo

Crítica: L’empestat – Lliure

empestat teatre

L’EMPESTAT, al Teatre Lliure, és la segona part de la trilogia escrita per Jordi Oriol. També dirigida per Xavier Albertí, i interpretada per Jordi Oriol i Carles Pedragosa. L’empestat arriba al Lliure de Gràcia, una obra basada en La tempesta de Shakespeare L’Empestat es basa en La tempesta de Shakespeare.…

Seguir leyendo

Crítica: Miseria – Sala Fènix

Consulta la cartellera de teatre a Barcelona Misèria. Així s’anomena el que podeu veure a la Sala Fènix. I què és Misèria? Misèria és un monòleg escrit per Queralt Riera i dirigit per Sergi Pompermaier. La veu i el cos els posen Felipe Cabezas. Misèria torna a la Sala Fènix,…

Seguir leyendo

Crítica: FAMA, EL MUSICAL – Teatre Apolo

Consulta la cartellera de teatre Barcelona El passat 8 d’octubre s’estrenava a Barcelona, al Teatre Apolo, FAMA, EL MUSICAL, un nou muntatge del popular “Fame The Musical’, concebut i desenvolupat per David De Silva, conegut afectuosament en tot el planeta com “Father Fame”. Fama, el musical arriba al Teatre Apolo…

Seguir leyendo

Crítica: Robert – El Maldà

Consulta la cartellera de teatre a Barcelona Al Maldà podem veure Robert que és… que és… què és, Robert? Robert és un monòleg. Això ens queda clar. Un monòleg escrit per Laia Alsina Ferrer i interpretat per Robert González. El monòleg Robert… parla d’en Robert González? Doncs… es fa difícil…

Seguir leyendo

Crítica: Poespaña – Teatre Eòlia

Posespaña és el muntatge que ha presentat al Teatre Eòlia una companyia molt jove, La Casa de Asterión. En trajectòria i també en l’edat dels seus components. I què és Posespaña? Doncs és difícil de definir, perquè hi ha molts fils argumentals que s’enreden els uns amb els altres i…

Seguir leyendo

Crítica: La dona trencada, a la Sala Atrium

Què estàs disposada a acceptar per mantenir el teu matrimoni? Aquesta és la reflexió interna – a mode de monòleg – que presenta La dona trencada a la Sala Atrium, dirigida per Francesca Piñón i interpretada per Lluïsa Mallol. L’obra es va estrenar al TNC però les funcions es vam…

Seguir leyendo

Crítica: T’estimo si he begut, Teatre Poliorama

critica Testimo si he begut

Consulta la cartellera teatre de Barcelona Els textos de l’escriptora Empar Moliner donen vida a l’espectacle T’estimo si he begut de Dagoll Dagom, La Brutal i T de Teatre. Dirigit per David Selvas, l’escenari del Teatre Poliorama es transforma durant 105 minuts en un bingo on les històries personals se…

Seguir leyendo

Crítica: Billy Elliot, al Teatre Victoria

Onze anys al West End de Londres, quatre a Broadway, tres temporades a Madrid i milers d’espectadors avalen l’èxit de Billy Elliot, el musical que podeu veure ara al Teatre Victoria, però res del que digui equipara veure’l en directe. Billy Elliot és un musical d’èxit internacional Billy Elliot és un…

Seguir leyendo

Crítica: Birnam, a la Biblioteca de Catalunya

Consulta la cartellera teatral de Barcelona Podríem pensar que Birnam, escrita per Víctor Sunyol i dirigida per Joan Roura, reflecteix el moment vital de Lluís Soler. El d’un actor, amb una llarga i exitosa carrera professional, que es qüestiona la seva feina dalt dels escenaris mentre assaja el paper del…

Seguir leyendo

Crítica: Disset anys – El Maldà

El Maldà ens porta un musical de petit format: Disset anys. Un musical amb música en directe. Això, que sembla que no caldria ni dir-ho, ho trobo molt important: els musicals, darrerament, acostumen a treballar amb música enllaunada… i és als teatres petits, com el Maldà, on encara es pot…

Seguir leyendo

Crítica: Te deix amor la mar com a penyora – Atic22

Arriba a la sala Àtic22 una adaptació d’un dels relats en català més coneguts: Te deix amor la mar com a penyora de la Carme Riera. La companyia Les Fugitives han adaptat aquest conte i han creat una peça teatral carregada de poesia, d’amor i de bellesa. Un text que ha…

Seguir leyendo

Crítica: Bonus Track al Teatre Lliure

Arribar als 50 dona prou perspectiva per fer balanç del que s’ha viscut i del que queda per viure. I això és el que fan els sis protagonistes de Bonus Track, creada i dirigida per Carol López. L’espectacle que es va haver de suspendre l’octubre passat poc després d’haver-se estrenat,…

Seguir leyendo

Crítica: La Víctor C. al TNC

La Sala Gran del Teatre Nacional de Catalunya (TNC) acull fins al 7 de novembre La Víctor C., una obra complexa però molt oportuna creada de zero per Anna Maria Ricart Codina a partir de textos de Víctor Català, sota la direcció de Carme Portaceli. Durant més de dues hores…

Seguir leyendo

Crítica: Sóc el vent – Teatre Akademia

Consulta la cartellera teatral de Barcelona Al Teatre Akademia hi podeu veure un diàleg gairebé socràtic… Sóc el Vent. Un text on dos homes Hans Richter (Un), Manel Barceló (L’altre), tenen una conversa on Un respon les preguntes de l’Altre. Unes preguntes i unes respostes que són com una recerca…

Seguir leyendo

Crítica: Assassinat a l’Orient Express, al Teatre Condal

L’Orient Express arriba al Teatre Condal amb un assassinat i Hércules Poirot, l’excèntric detectiu belga creat per Agatha Christie. L’espectacle s’hauria d’haver estrenat l’any passat però la pandèmia no ho permès fins ara. Aquesta versió, dirigida per Ivan Morales i produïda per Focus, és una adaptació de Ken Ludwig basada…

Seguir leyendo